ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ - 2021
Положення про дистанційну форму
здобуття повної загальної середньої освіти
затвердили наказом МОН від 8 вересня 2020 року №1115.
Дистанційна форма залишається добровільною. Батьки мають лише подати відповідну заяву про зарахування або переведення дитини. Відтепер для дистанційного навчання учням не треба мати високий рівень (10-12 балів). Таку можливість мають всі учні.
Також вчителі можуть використовувати різні технології дистанційного навчання у різних формах здобуття освіти (денній, вечірній, педагогічному патронажі тощо), аби провести оцінювання, консультації чи для вивчення окремих тем з предмету.
До того ж, технології можна використовувати, щоби надати додаткові психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги для дітей з особливими освітніми потребами. Йдеться про ситуацію, коли в населеному пункті, де проживає учень чи учениця, відсутні фахівці, які надають такі послуги.
Так, згідно з повідомленням МОН, технології дистанційного навчання дадуть змогу продовжувати освітній процес під час карантину та інших надзвичайних обставин (без переведення учнів на дистанційну форму).
У документі також йдеться про можливість організації змішаного навчання. Заклад освіти може визначити такий режим роботи, за якого учні почергово відвідуватимуть школу, а решту часу навчатимуться дистанційно.
Згідно з положенням, під час дистанційного навчання мають враховуватися інтереси учнів:
- має бути регулярна та змістовна взаємодія між вчителями та учнями;
- мають бути такі умови, щоб учні з ООП брали участь в освітньому процесі. Водночас, треба врахувати індивідуальну програму розвитку;
- заклад освіти має регулярно відстежувати результати навчання учнів, а за потреби – надавати їм підтримку в освітньому процесі;
- для учнів, які з поважних причин не можуть взяти участь у синхронному режимі взаємодії, заклад має забезпечити використання інших засобів комунікації. Зокрема, телефонного, поштового зв’язку тощо;
- організація освітнього процесу має здійснюватися з дотриманням вимог захисту персональних даних, санітарних правил і норм формування розкладу навчальних занять, вправ для очей та постави, безперервної тривалості навчальної діяльності з технічними засобами навчання, часу для виконання домашніх завдань тощо.
У МОН пишуть, що аби забезпечити права педпрацівників, у положенні вказали, що організація дистанційного навчання має відбуватися в межах їхнього робочого часу.
До того ж, заклад освіти самостійно визначатиме механізм моніторингу й контролю якості дистанційного навчання. Спосіб, який обере керівник закладу, має схвалити педрада.